LİNZER KURABİYE

Bu tarifimi "Çay kahve bahane etkinliği" için Yeşil Mutfaktan Tarifler Özlem Hanım'a gönderiyorum.


Malzemeler :
- 200gr fındık
- 250gr oda sıcaklığında tereyağ
- 110gr toz şeker
- 2 adet yumurta
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- Alabildiği kadar un
- Biraz reçel (istediğiniz her reçeli kullanabilirsiniz,ben vişne kullandım)

Fındığı mutfak robotunuzda çekin, toz olmasın, biraz taneli olsun. Yağı ve şekeri bir kapta iyice yoğurun, yumurtayı ve vanilyayı ekleyip yoğurmaya devam edin.
Bir miktar un, kabartma tozu, tarçını ekleyip malzemeler iyice karışana kadar yoğurun. Hamur kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar un ekleyerek yoğurmaya devam edin. Hamur hazır olunca streç filme sarıp, buzlukta 20-30 dakika bekletin.
Buzluktan çıkardığınız hamurdan bir parça alıp merdane yardımıyla yarım santim kalınlığında açın. Kurabiye kalıbı veya çay bardağı yardımıyla yuvarlaklar kesin. Yuvarlağın 2.sinin ortasını daha küçük bir yuvarlak veya kurabiye kalıbı ile kesip çıkartın. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye yerleştirin. Önceden 150 derece ısıtılmış fırında 10-15 dakika pişirin. Piştikten sonra soğumaya bırakın. Kurabiyeler soğuyunca ortası kesik olanların üzerine pudra şekeri serpin. Diğerlerine reçel sürün ve yapıştırın.  

Benden Not: Açtığınız hamuru tezgahtan kaldıramıyorsanız, altına ve üstüne buzdolabı poşeti koyarak, hamuru poşetin arasında merdane ile açın. Hamurunuz bozulmadan tezgahtan alabilirsiniz.

Afiyet olsun.

8 yorum:

Deniz dedi ki...

Süper bir tarif bu, ellerinize sağlık. en kısa zamanda ben de deneyeceğim:) ben de sizi kendi bloğuma beklerim, sevgiler.. :)

www.LensMarket.Com

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Teşekkürler :)

Unknown dedi ki...

Yemek sonrası çay keyfime nasılda yakışır bu kurabiyeler..
Ellerine sağlık canım..
Çok güzel görünüyorlar..
Kaptım bir tane..:)))

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Kap bi tane :) afiyet, seker olsun canim

özlem dedi ki...

ARKADAŞIM TARİFİN ETKİNLİK İÇİN YAYINDA ETKİNLİĞE KATILIMIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER SEVGİLER.

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Şimdi gördüm, ben teşekkür ederim. Emeğinize sağlık.

LeylaK dedi ki...

heyy bu kurabiyeler çok sevimliler çok beğendim :) ellerine sağlık Ela.

Kahve Dükkanı

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Beğenmenize çok sevindim, teşekkürler.
Sevgiler.