PRATİK POĞAÇA





Malzemeler :
*1,5 su bardağı ılık süt
*1yumurta (sarısı üzerine sürülecek)
*1 paket kuru maya
*1 çay bardağı sıvıyağ
*2yemek kaşığı toz şeker
*1 tatlı kaşığı tuz
*5 su bardağı un

İçi için:
*200gr beyaz peynir

Önce sıvı malzemeleri karıştırın (yumurtanın akını koyun, sarısını ayırın), sonra maya ile kuru malzemeleri ekleyip yoğurun, 15 dakika dinlendirin.
İçlerine beyaz peynir koyup kapatın, ben yuvarlayıp bıçakla dört tarafına kesik attım.
Üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 160 derece fırında 25-30 dakika pişirin.
Ben çocuklar maydanoz sevmediği için içine koymadım, siz içini isteğinize göre yapabilirsiniz, zeytin, patates, kıyma gibi.

Daha önce okula göndermek içinde yapmıştım bu poğaçalardan aşağıdaki gibi 2 şer paketleyip, kişi sayısına göre gönderdim, fikir olsun diye koydum fotoğrafı. Herkese güzel hafta sonları.



Sevgiler...

3 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık cayla enfes olur

aycan dedi ki...

Harika görünüyor sıcak sıcak yemek lazım bunları :)Eline sağlık canım

ihlamurcum dedi ki...

En sevdiğim, tariflerde un ölçüsünün tam verilmesi.Elinize emeğinize sağlık.