İRMİKLİ TOPLAR




Bu tarifi portakal ağacında gördüm, çok pratik ve değişik. Lokum gibi oluyor.
Yapılışını aynen aktarıyorum, tarifte badem yerine fındık kullandım.
Herkese mutlu hafta sonları

Malzemeler:
*3 su bardağı süt
*7 yemek kaşığı irmik
*7 yemek kaşığı toz şeker
*1 poşet krem şanti
*Üzeri için hindistan cevizi & fındık

Hazırlanması:
Tencereye sütü, irmiği ve toz şekeri alın. Muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin. Kıvamı biraz sulu oluyor, soğudukça koyulaşıyor. Pişince ara sıra karıştırarak soğutun.

Soğuyunca bir poşet toz krem şantiyi kaşık ile karıştırarak muhallebiye yedirin. Yanınıza bir kase su alın.

Muhallebi karışımından elinizle toplar yaparak hindistan cevizine bulayın. (Elinizi arada su ile ıslatabilirsiniz.) Topları tabağa yerleştirip üzerlerine fındık batırın.
 
Afiyet olun.

4 yorum:

aycan dedi ki...

çok güzel ama çook hemen denemek istiyorum,Ellerine sağlık

birgul dedi ki...

yumuşacık bir tatlı.. gerçekten lokum gibi.. ben pazar günü yapıp, pazartesi işyerine getirmeyi düşünüyorum.. o yüzden iki ölcek yapıcam inş..

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis görünüyor canım.çokta severim.ellerine sağlık.sevgiler.

erendizin mutfağı dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.Ben de en kısa zamanda deneyeceğim.