TAVUK PİLAV




Malzemeler :
*1 parça tavuk göğsü
*2 su bardağı pirinç
*1 yemek kaşığı tereyağı
*2,5-3 su bardağı tavuk suyu
*Tuz

Öncelikle tavuk göğsünü tencereye koyup üzerini geçecek kadar su ekleyin, pişirmeye başlayın.
Pişmeye yakın tuzunu ilave edin. Pişen tavuğu tencereden alıp didikleyin.
Pirinçleri iyice yıkayıp suyunu süzdürün. Pilav için tencereye tereyağını koyup eridikten sonra pirinci koyun, 5-10 dakika kavurun. 2,5 su bardağı tavuk suyunu ve tuzu ilave edin (tavuk suyunuz az gelirse üzerini kaynar su ile tamamlayın).
Suyunu ilave ettikten sonra kaynamaya başlayınca altını iyice kısın, kibrit ateşinde pişirin.
Pişmeye yakın suyu az gelmişse yarım bardak daha su ilave edin.
Servis yaparken isterseniz tavuklarla karıştırın, isterseniz de kasenin altına tavuk üzerine pilav koyup ters çevirin.

Afiyet olsun.

5 yorum:

miyavkedicik dedi ki...

Çok severim.. Çok da sık yaparım.. Cidden ellerinize sağlık diliyorum..:))
Selam ve sevgiler..:))

keyiflisofram dedi ki...

Harika yemeye doyulmaz ellerine sağlık:)
Canım sen mimledim cevaplarsan sevinirim sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

çok severimmmm :)
çocukken mevlüt olsada tavuklu pilav yesek derdim hatta :)
ellerine sağlık canım..
sevgiler..

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Devamlı bakıyorum siteye ama mimi görmedim, tekrar baktım :( yoksa cevaplamaz mıyım, nerde mimim

meri dedi ki...

bloğunuzu yeni gördüm tarifleriniz çok güzel sevgilerimle..