KEPEK UNU İLE ELMALI KEK



Kepek unu ile kek yapmak istedim ama internette tarif bulamadım. Bende normal un ile yapılan keklerden birinin tarifini kepek ununa göre değiştirdim. Kepek unu ile yapıldığı için pişme süresi diğer keklere göre daha uzun sürüyor, endişelenmeyin. Herkese bol güneşli, güzel hafta sonları diliyorum.

Malzemeler :
* 125gr. eritilmiş tereyağı
* Yarım su bardağı süt
* 3 yumurta
* 1,5 su bardağı esmer veya beyaz toz şeker
* 2,5 su bardağı kepek unu
* 2 elma
* 1 tatlı kaşığı tarçın
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya

Yumurta ve toz şekeri derin bir karıştırma kabında köpük köpük oluncaya kadar çırpın. Eritilmiş tereyağı, süt ve vanilyayı ilave edin. Unu, kabartma tozunu, tarçını ekleyerek karıştırın. Elmaların kabuklarını soyup küp küp doğrayın, hamura ekleyerek tahta kaşıkla karıştırın. Hamuru tereyağı ile yağlanmış kek kalıbına aktarın. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin. Fırından çıkarınca kek kalıbından çıkarmadan önce bir süre soğumasını bekleyin. Tabağa alınca arzuya göre üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz. 
Afiyet olsun.

2 yorum:

ihlamurcum dedi ki...

Sevgili Ela hanım, kepek unlu ,tambuğday unlu diye google'a girdiğinizde benim blogum hemen çıkıyor.Herhalde gözünüzden kaçtı, olsun.Benim tüm tariflerim kepekli, tambuğdaylı eğer meraklıysanız bakabilirsiniz.

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Haklısınız gözümden kaçmış olabilir. Şimdi ziyaret ettim sitenizi, kepek unlu tariflerinizden deneyeceğim.
Teşekkürler.