PATATESLİ KEK

Arkadaşım Aycan'ın sofralarını ve tariflerini daha önce yayınlamıştım. Yine onun yaptığı tariflerden, Aycan'da benim gibi değişik tarifler denemeye ve fotoğraflarını çekmeye bayılıyor, tabi bu benim işime yarıyor. Arkadaşım ellerine sağlık.




Malzemeler :
* 2 yumurta
* 1 su bardağı yoğurt
* Yarım bardaktan 1 parmak fazla sıvı yağ
* 1,5 su bardağı un
* 1pkt kabartma tozu
* 4 patates haşlanmış
* 100gr kadar beyaz peynir
* Yarım demet maydanoz yada dereotu (ben ikisinide denedim dereotu daha güzel)
* Tuz,karabiber,pul biber,nane

Haşlanmış patatesleri küp küp doğrayın. Ayrı bir kapta yumurta, yoğurt ve sıvıyağı mikserle çırpın. Unu ve kabartma tozunu ekleyip biraz daha çırpın. Küp doğradığımuız patatesleri, peyniri, dereotu veya maydonuzu, tuzu ve baharatları ekleyin. Bu aşamada mikser kullanmayın, kaşıkla karıştırın. 
Yağlanmış borcama dökün, önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 35-40 dk pişirin.
Afiyet olsun.

2 yorum:

sevilay dedi ki...

Tarifi denedim ve çok beğendim.Özellikle kızlarım bayıldı.
ellerinize sağlık

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Teşekkürler, sizinde ellerinize sağlık.