ÇILBIR


Yumurtayı çok ama çok seviyorum. Eğer alerjim olmasa her gün  yiyebilirim, özellikle çılbırı her akşam yesem şikayet etmem. Ama maalesef eşim ve kızım pek sevmiyor. Bende eşim akşam yemeğinde olmadığı günlerde yapıyorum. En son yaptığımda kızım, babam olmadığında niye uyduruk yemekler yapıyorsunuz desede çılbırıma, kendisini kandırıp yedirmeyi başardım.
Aman çılbır da koyulur mu  yemek tarifi olarak demeyin, anlattığım gibi yumurtanın yeri bende ayrı :)

Malzemeler :


Y Kişi sayısına göre yumurta 
(ben 2 yumurta yiyebiliyorum, çok açşam 3)
Y Sarımsaklı yoğurt
Y Zeytinyağı
Y Tuz, karabiber, pul biber


Tencereye su doldurup kaynatın, kaynayan suya tuz atıp yumurtaları kırın.
Yumurtaların beyazları pişince süzgeçli kepçe yardımıyla alıp tabağa koyun.
Üzerine sarımsaklı yoğurt koyun. Zeytinyağı, pul biber ve karabiber koyup afiyetle yiyebilirsiniz.

3 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çılbırda harika olmuş canım.olsa şimdi o tabağı bitirirdim.ellerine sağlık.sevgiler.

aycan dedi ki...

Sabah sabah canım çekti olsada yesek,can kurtarandır cılbır,el frenidir imdattır.Harika en kolay ve pratik yemek.Eline sağlık hatırlattığın için teşekkürler en kısa zamanda bende yapayım

Kübra... dedi ki...

bende çok seviyorum.. ve çok güzel görünüyor.. canım çekti.. :)