HİNDİSTAN CEVİZİ DOLGULU MUFFİN

Daha önce eşimin yurtdışından değişik bularak getirdiği topkeklerin içinde hindistan cevizi dolgusu vardı. Bu tarifi Kemalpaşatatlısı’nın sitesinde görünce en kısa sürede denemek için listeme ekledim. Cumartesi günü kızlarla aylık gün toplantımız vardı, Nurten’e giderken yaptım dolgulu muffinleri, Hindistan cevizi sevenler için mutlaka yapılması gereken bir tarif bence.






Malzemeler (20-24 adet için):
© 4 yumurta
© 1,5 su bardağı toz şeker
© ½ su bardağı sıvıyağ
© 1 şise maden suyu
© 3 su bardağı un (benim hamurun çok sıvı olduğu için 1 bardak fazla un koydum)
© 2 yemek kaşığı kakao
© 1pkt kabartma tozu

İç dolgu malzemeleri :
© 1 su bardağı Hindistan cevizi
© 1 çay bardağı toz şeker
© 1 paket (200gr) labne peyniri

Öncelikle iç dolgusunu hazırlayalım. Hindistan cevizi, labne ve toz şekeri karıştırın. Yuvarlak şekil verip, bir tabağa veya tepsiye dizip buzdolabına koyun. Çok yumuşak bir kıvamı oldu benim iç dolgumun, endişelenmeyin, dolaba girince toparlıyor.
Kek hamuru için yumurta ve şekeri kabarıncaya kadar iyice çırpın. Sıvıyağ ve sodayı ilave edin, çırmaya devam edin. Son olarak kuru malzemeleri un, kakao ve kabartma tozunu ekleyin ve karıştırın. Muffin kağıtlarının dibine 1 yemek kaşığı kek karışımı, ortasında Hindistan cevizli toplardan, üzerine tekrar 1 yemek kaşığı kek karışımı koyun.
Önceden 150 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 15-20 dakika pişirin. Pişince fırından çıkarıp, soğumaya bırakın.

Afiyet olsun.

8 yorum:

sibelyalcincom dedi ki...

ellerinize sağlık dolgu ayrı bir lezzet katmıştır:)

nurten güven dedi ki...

Elerine sağlık, tek kelimeyle harika olmuştu,tadı damağımda kaldı diyebilirm,güzel tariflerini heyecanla bekliyoruz.
sevgiler.

aycan dedi ki...

Harika olmuştu desem,yemede yanında yat desem.Ellerine sağlı canım çok güzel olmuştu

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Evet gercekten ayri bir lezzet katti hele hindistan cevizi sevenler icin guzel bir tarif. Tesekkur ederim

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Begenmenize cook sevindim. Ben size yine yaparim :)))

balböcükleri dedi ki...

nefis görünüyor hemen not alıyorum.ellerine sağlık

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Tesekkur ederim :)))

Unknown dedi ki...

güzel bir fikir denemek gerek