MERCİMEKLİ ÇİFTLİK BÖREĞİ



Çay masamızdan tariflerle devam ediyoruz. Açıkcası ben ilk defa mercimekli börek yedim, gayet başarılı buldum. Gerçi beylere sorarsanız kıymalıyı tercih ederler ama sormayın yapın derim ben, değişiklik olsun.
Kardeşim böreğin tarifini yemek cini'nden almış.
Onun tarifini aynen aktarıyorum.

Malzemeler
* 4 adet yufka
* 1,5 su bardağı yeşil mercimek
* 1 demet maydanoz (isteğe bağlı)
* 1 adet soğan
* Tuz, karabiber
* 1 adet yumurta (sarısı – akı ayrılacak)
* 1,5 su bardağı maden suyu
* 1/2 su bardağı zeytinyağı

Yapılışı
1. Önce mercimekli içi hazırlayalım. Mercimekleri ayıklayıp yıkayın ve diriliklerini kaybetmeyecek kadar haşlayın. Suyunu süzdürün.
2. Bir tavada sıvı yağda rendelenmiş soğanları kavurun. Sonra mercimekleri ekleyin ve arada bir çevirerek kavurun.
3. Ateşten alıp soğuttuğunuz mercimeklerin üzerine kıyılmış maydanozu (isteğe bağlı), tuzu, karabiberi ve yumurta akını ekleyip harmanlayın.
4. Yufkayı tezgaha serin. Fırça yardımıyla önce maden suyu, sonra zeytinyağı sürün. Yufkayı ikiye katlayarak yarım daire elde edin. Üzerine yine maden suyu ve zeytinyağı sürün. Düz olan kenar kısım boyunca mercimekli iç harçtan koyun. Kenarlarını hafif içe kıvırarak rulo yapın, 10 cm. aralıklarla kesin. Yağlanmış tepsiye börekleri dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp  önceden ısıtılmış 220 dereceli fırında kızarana kadar pişirin.


Afiyet olsun.

5 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

mercimek öreğe çok yakışıyor .ellerine sağlık canım.nefis olmuş.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

mercimekli börekleri bende çok seviyorum :)
ellerine sağlık olsun..
sevgiler..

aycan dedi ki...

Ellerinize sağlık gayet başarılı gözüküyor

Unknown dedi ki...

Hıım çok lezzetli görünüyor olsada yesem keşke ellerine sağlık:))

lezzet kalesi dedi ki...

çok lezzetli bir börek olmuştu. afiyetle yedik. :)