MUHALLEBİLİ GÜLLAÇ




Malzemeler :
© 10 yaprak güllaç
© 1,5 lt.süt
© 1 su bardağı toz şeker

Muhallebisi için (Fincan olarak türk kahvesi fincanı kullandım) :
© 1 fincan un
© 1 fincan nişasta
© 1 paket vanilya
© 1 su bardağı toz şeker
© 1 lt.süt
© 1 paket toz krem şanti

Öncelikle kremayı hazırlayalım. Toz krem şanti hariç tüm malzemeleri tencereye koyup, devamlı karıştırarak kaynatın. Kaynayıp kıvamı koyulaşınca ocaktan alın. Muhallebi ılıyınca toz krem şantiyi içerisine ekleyip mikserle 5dk. Çırpın.

Güllaç için sütü ve şekeri tencereye koyup, ocağa koyun. Çok ısıtmayın, ılık olacak.
Ben büyük yuvarlak fırın tepsisine, güllaçları kırmadan koydum. Tepsiye 1 kepçe süt döküp ilk güllaç yaprağını koyun, üzerine de süt dökün. 5 yaprağı aralarına süt dökerek tepsiye koyun.
İsterseniz fındık, fıstık veya ceviz de serpebilirsiniz. 5 yapraktan sonra muhallebiyi dökün.
Kalan 5 yaprağı da ıslatıp tepsiye koyun. Kalan sütü üzerine dökün. Soğuyana kadar buzdolabında bekletin. Benim gibi bol sütlü seviyorsanız, servis yapmadan önce güllacınızın üzerine biraz daha süt dökebilirsiniz
Fındık, fıstık, ceviz veya meyve (ben vişne koydum) ile süsleyerek servis yapabilirsiniz.


Afiyet olsun.

2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel bir tatlı canım.ellerine sağlık.sevgiler.

aycan dedi ki...

Muhallebili güllacı merak ediyordum harika olmuş,eline sağlık.Bende deniycem en kısa zamanda(güllaçların 2sene raf ömrü var dediğin için alıp saklamayı dşnyrm)